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[PRNewswire] Yellow.ai의 보이스봇 및 챗봇, Genesys AppFoundry에서 출시

등록일 2023.06.07 조회수469
[PRNewswire] Yellow.ai의 보이스봇 및 챗봇, Genesys AppFoundry에서 출시

-- Yellow.ai, Genesys 솔루션 시장과 결합해 Dynamic Automation Platform(DAP) 통해 인간다운 자율적 경험 제공하도록 기업 지원하며, 운영비 최대 60% 절감할 수 있도록 지원

(샌 마티오, 캘리포니아주 2023년 6월 7일 PRNewswire=연합뉴스) 생성형 AI 부문의 글로벌 선도기업인 Yellow.ai가 Genesys AppFoundry™[https://appfoundry.genesys.com/filter/genesyscloud/featured ]에서 생성형 AI 기반의 보이스봇(Voicebot) 및 챗봇(Chatbot)을 출시한다고 발표했다. Genesys AppFoundry™는 고객 및 직원 경험을 향상시키는 애플리케이션과 통합 상품을 엄선한 마켓플레이스다.

Yellow.ai가 AppFoundry에 이들 제품을 등록함에 따라, Genesys 고객은 Conversational Service Cloud[https://yellow.ai/conversational-ai-customer-service/ ], Conversational Commerce Cloud[https://yellow.ai/conversational-ai-marketing/ ] 및 Conversational EX Cloud[https://yellow.ai/employee-experience-ai/ ] 제품 라인 전반에 걸쳐 다양한 대화형 AI 솔루션을 설치할 수 있게 됐다. 고객은 이 솔루션을 통해 다중 LLM 아키텍처를 이용하는 생성형 AI 기반 Dynamic Automation Platform(DAP)에서 자동화된 고객 및 직원 경험을 제공할 수 있다. 그뿐만 아니라, 음성과 채팅에서 Dynamic AI 에이전트를 통해 지원 상호작용을 간소화함으로써, 일관된 경험을 제공하면서 비용을 최대 60% 절감할 수 있다. 기업은 다음과 같은 다양한 용도에 Yellow.ai 솔루션을 이용할 수 있다.

- 목표 기반 대화: 기업은 콘텐츠 기반 자동화에서 생성형 AI를 바탕으로 하는 목표 기반 대화로 전환함으로써, 처음 30일 동안 최대 90%의 셀프서비스 자동화를 달성할 수 있다. 그에 따라 고객 솔루션을 제공하고, 최종 목표를 달성할 수 있다.
- 역동적인 업무 흐름: 기업은 생성형 AI를 통해 역동적으로 업무 흐름을 생성 및 확장하고, 변화하는 고객 대화에 적응할 수 있다. 이와 같은 유연성은 고정된 업무 흐름에 제한되지 않기 때문에 리드 생성을 최대 40% 늘리고, 사용자 참여를 최대 50% 높일 수 있다.
- 설정 제로: 기업은 문서 업로드를 하는 수 분 이내에 봇 준비를 마칠 수 있어, 가치 창출 시간을 단축시킬 수 있다. 이를 선호하는 채널과 연결하고, 실시간으로 진행하며, 목표, 맥락 및 사용자 부문을 바탕으로 캠페인 업무 흐름을 바로 생성할 수 있다. 그 결과, 출시 기간을 최대 50% 단축시키고, 운영 효율성을 최대 50% 높일 수 있다.

Yellow.ai의 CEO 겸 공동 설립자 Raghu Ravinutala는 "생성형 AI를 기반으로 하는 대화형 AI 솔루션을 통해 Genesys 고객이 향상된 최종 경험을 제공할 수 있도록 지원하게 된 것을 기쁘게 생각한다"며 "기업이 경쟁력을 유지하고 상당한 비즈니스 성과를 달성하기 위해서는 우수한 고객 및 직원 경험을 제공해야 한다"고 말했다. 이어 그는 "자사의 AI 엔진과 비용 효율적인 솔루션은 기업이 이를 제공할 수 있도록 지원한다"면서 "자사는 Yellow.ai DAP를 통해 인력 에이전트에게 AI 기반 지원을 제공하고, 마케터가 고객과 의사소통하는 것은 물론 목표 지향적인 성과를 달성하고 전환율도 높일 수 있도록 지원한다"고 설명했다.

Yellow.ai는 135개 이상의 언어로 35개 이상의 텍스트 및 음성 채널을 지원하는 통합 옴니채널 솔루션을 제공한다. 또한, BFSI, 전자상거래, 공익사업, 보건, 자동차 등 다양한 산업을 위한 사전 구축 솔루션을 제공한다. 분기당 20억 건 이상의 상호작용을 처리하는 Yellow.ai의 Dynamic AI 에이전트는 복잡한 문의 사례에서 완전한 맥락 정보와 대화 기록을 통해 인력 에이전트로의 원활한 이전을 지원할 수 있다.

현재 Yellow.ai의 대화형 AI 솔루션은 매끄럽고 연결된 고객 및 직원 경험을 제공하도록 기업을 지원하는 올인원 구성 솔루션인 Genesys Cloud CX™에서 이용 가능하다. 현대적인 API 우선 경험 조정 플랫폼인 Genesys Cloud CX는 옴니채널 옵션, 내장 직원 경험, 턴키 AI 및 포괄적인 여정 최적화로 구성된 완전한 라인을 통해 모든 상호작용과 접점을 조정할 수 있도록 기업을 지원한다.

Yellow.ai의 엔터프라이즈 등급 대형화 AI 솔루션의 구체적인 특징과 이점에 관한 더 자세한 내용은 AppFoundry 목록[https://appfoundry.genesys.com/filter/genesyscloud/listing/bca0fccd-7e6c-4f96-8ca2-b22ec6d98906 ]에서 확인할 수 있다.

Yellow.ai 소개
샌마티오에 본사를 둔 Yellow.ai은 대화형 AI 부문의 글로벌 선도기업으로서, 고객 및 직원이 기업 성장을 가속화시킬 수 있도록 인간과 같은 자율적 경험을 제공한다. Yellow.ai는 모든 의미 있는 브랜드 참여의 핵심은 기억에 남을 만한 대화라고 믿고 있다. 소니, 도미노, 현대, Sephora, Waste Connections, Ferrellgas 및 Randstad 등 1천100개 이상의 기업이 생성형 AI를 기반으로 하는 Yellow.ai의 노코드(No-code) Dynamic Automation Platform(DAP)을 신뢰한다.

DAP의 독자적인 다중 LLM AI 엔진 DynamicNLP™는 135개 이상 언어로 35개 이상의 채널에서 분기마다 20억 건 이상의 대화를 처리한다. Yellow.ai는 기업이 고객 만족도와 직원 참여도를 높일 수 있도록 지원하는 Dynamic AI 에이전트를 통해 대화 경험을 제공하는 데 열정적으로 임하고 있다. 최근에는 2023 가트너(Gartner)(R) 매직 쿼드런트(Magic Quadrant)™의 기업 대화형 AI 플랫폼(Enterprise Conversational AI Platforms) 부문에서 '챌린저(Challenger)'로 인정받았으며, 6개국 사무소를 통해 블루칩 투자자들로부터 1억200만 달러 이상을 유치했다.

추가 문의
Anujaa Singh
PR &Communications,Yellow.ai
anujaa.singh@yellow.ai

로고: https://mma.prnewswire.com/media/2061481/Yellow_ai_Logo_Logo.jpg
Yellow_ai_Logo

출처: Yellow.ai

Yellow.ai's generative AI-powered Voicebots and Chatbots Now Available on Genesys AppFoundry

-- Yellow.ai combines with Genesys marketplace of solutions, enabling enterprises to deliver autonomous, human-like experiences with its Dynamic Automation Platform (DAP) and reducing operational costs by up to 60 percent

(SAN MATEO, Calif., June 5, 2023 PRNewswire=연합뉴스) Yellow.ai, a global leader in Conversational AI, today announced its Generative AI-powered Voicebots and Chatbots are now available on the Genesys AppFoundry™ [https://appfoundry.genesys.com/filter/genesyscloud/featured ], a marketplace of solutions offering a curated selection of applications and integrations that elevate customer and employee experiences.

Yellow.ai's listing on AppFoundry allows Genesys customers to deploy a broad range of Conversational AI solutions across its Conversational Service Cloud [https://yellow.ai/conversational-ai-customer-service/ ], Conversational Commerce Cloud [https://yellow.ai/conversational-ai-marketing/ ], and Conversational EX Cloud [https://yellow.ai/employee-experience-ai/ ] product suites. The solution enables them to deliver an automated customer and employee experience with the company's generative AI-powered Dynamic Automation Platform (DAP) that leverages a multi-LLM architecture. Moreover, by streamlining support interactions through its Dynamic AI agents across voice and chat, businesses can reduce costs by up to 60% while delivering consistent experiences. Enterprises can leverage Yellow.ai's solution for:

- Goal-based Conversations: Enterprises can achieve up to 90% self-serve automation in the first 30 days by transforming from content-based automation to goal-based conversations powered by generative AI. This enables them to provide customer solutions and fulfill end goals.
- Dynamic Workflows: Enterprises can create and expand workflows dynamically with generative AI, adapting to changing customer conversations. This flexibility leads to up to 40% increase in lead generation and up to 50% increase in user engagement, as they are not restricted to fixed workflows.
- Zero Set up: By enabling a bot ready within minutes of uploading documents, enterprises experience faster time to value. They can connect it with preferred channels, go live, and instantly generate Campaign Workflows based on goals, context, and user segments. This results in up to 50% faster time to market and up to 50% increase in operational efficiency.

Raghu Ravinutala, CEO & Co-founder, Yellow.ai, said, "We're excited to help Genesys' customers deliver enhanced end-to-end experiences with our generative AI-powered conversational AI solutions. Providing an exceptional customer and employee experience is crucial for businesses to stay competitive and achieve significant business outcomes. Our AI engine and cost-efficient solutions empower businesses to do so. With Yellow.ai DAP, we provide AI-powered support to human agents and enable marketers to not only communicate with customers but also accomplish goal-oriented outcomes and boost conversion rates."

Yellow.ai provides a unified omnichannel solution supporting 35+ text and voice channels in 135+ languages. The company offers pre-built solutions for various industries like BFSI, ecommerce, utilities, healthcare, and automotive, among others. Handling 2 billion interactions per quarter, the company's Dynamic AI agents are capable of a seamless transfer to human agents with complete contextual information and history of the conversation in the case of complex queries.

Yellow.ai's Conversational AI solutions are now available with Genesys Cloud CX™, an all-in-one composable solution that helps organizations offer frictionless and connected customer and employee experiences. As a modern, API first experience orchestration platform, Genesys Cloud CX enables organizations to coordinate every interaction and touchpoint through a full suite of omnichannel options, built-in employee experience, turnkey AI and end-to-end journey optimization.

To learn more about the specific features and benefits of Yellow.ai enterprise-grade Conversational AI solutions, visit the AppFoundry listing [https://appfoundry.genesys.com/filter/genesyscloud/listing/bca0fccd-7e6c-4f96-8ca2-b22ec6d98906 ].

About Yellow.ai

Headquartered in San Mateo, Yellow.ai is a global leader in Conversational AI, delivering autonomous, human-like experiences for customers and employees to accelerate enterprise growth. We believe that memorable conversations are at the heart of every meaningful brand engagement. Over 1100 enterprises, including Sony, Domino's, Hyundai, Sephora, Waste Connections, Ferrellgas, and Randstad, trust our generative AI-powered, no-code Dynamic Automation Platform (DAP).

DAP's proprietary multi-LLM AI engine, DynamicNLP™, empowers us to handle 2Bn conversations every quarter across 35+ channels in 135+ languages. We're passionate about delivering conversational experiences via our Dynamic AI agents that help enterprises achieve higher customer satisfaction and employee engagement. We were recently recognized as a Challenger in the 2023 Gartner® Magic Quadrant™ for Enterprise Conversational AI Platforms and have raised more than $102M from blue-chip investors with offices across six countries.

For inquiries

Anujaa Singh
PR & Communications,Yellow.ai
anujaa.singh@yellow.ai

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Source: Yellow.ai

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(끝)

출처 : PRNewswire 보도자료